2008-04-14

Post-Surf

Då är man tillbaka i Sydney efter en långhelg i Gerroa och Seven Mile Beach fullspäckad med surfing och skönt umgänge. Det var verkligen det roligaste vi gjort på länge! Likaså bland det mest fysiskt krävande, jäklar vad ont i kroppen jag har idag. Varende muskel värker och utöver det har jag lyckats få skavsår och blåmärken utefter armarna, på hakan och i midjan. Det var verkligen ett träningsläger som hette duga, om man bortser från lite öl och tequila, och jag har inte tröttat ut mig själv på liknande sätt på evigheter. Men ojojoj vad kul det var!

Vi var ett gäng grabbar (och Sara) från UTS som tog trippen tillsammans, som började med en två timmar lång busstur från Sydney söderut, med ett pit-stop på en liten håla där Australiens bästa burgare såldes. De var verkligen mumma! De kan sin mat i det här landet, inget fancy-pantsie, bara utomerdentligt goda hamburgare och annan bbq-föda.

Efter ankomst fick vi lite info av den ursköne surfarpappan Paul, och se en del galna surfare på dvd. Alla var förväntansfulla inför de kommande två dagarna. Det blev snabbt i säng, frukosten serverades kl 7 dagligen, och de första passen drog igång 08.30, no rest for the wicked. Vi lyckades hålla ihop kompisgänget när vi skulle tilldelas instruktörer, och en entusiastisk local vid namn Drew lärde ut sina skills till oss under två dagar.

Nu ska jag inte gå in på några surf-tekniska detaljer, men sammanfattningsvis kan jag konstatera att aktiviteten är bra mycket svårare än den ser ut. Men otroligt nog kunde vi alla stå (nästan) på brädan efter första passet! Det var otroligt häftigt att fånga upp en våg och fara iväg mot stranden. Nu får man väl se om det blir en fortsättning på det hela, surfbrädor och våtdräkter är inte direkt billiga. Men vi ska ju trots allt stanna ett tag, så det kan vara värt pengarna.

Under helgen gick Paul runt och fotade alla deltagagare, och vi blev sedan erbjudna att köpa en skiva med våra bilder för den saftiga summan av 50 dollar per person.. Dock var han vänlig nog att trycka in samtliga bilder på både Sara och mig på en skiva. Fotoalbumet från helgens äventyr finns HÄR.

Nu väntar en vecka av hårt assessment-arbete. Sedan några dagars chillax i Surfers Paradise. Vi hörs.

Cheers

1 kommentar:

Anonym sa...

skoja min doja att ja e avis:/
ser ju ut som rena surfparadiset! me sånt boende me ju. Härliga bilder. Antar att de läggs upp en film snart när ni tar er an de stora monstervågorna:)
Ha de gott!
Ride the big ones;)