2008-08-06

Five days to go

Hej igen,

det här kan nog vara den blogguppdatering som tar förstapriset i 'Då det har hänt så lite som möjligt sedan sist-tävlingen'. Så mycket har jag gjort. Ingenting. Men så har jag endast fem dagar kvar av den förlängda ledigheten att totalt skita i allt vad rytm och rutin heter. Jag behöver ju inte ens söka jobb om dagarna! Idag har jag:
- suttit vid datorn
- ätit frukost
- suttit vid datorn

Snart ska jag:
- laga mat.

Fast jag har å andra sidan gjort en hel del research inför vårt resande. Ujjuj, det kommer bli bra! Jag är en ganska organiserad person, så här ser vårt ungefärliga schema ut tills hemresa väntar:

- Arbete: från och med 11e augusti - 18 (?) november.
- Första etappen av östkusten: 19 - 25 november, tillsammans med Ingemar åker vi hyrbil upp till Brisbane eller Gold Coast/Surfers Paradise.



- Andra etappen: 26/27 november - 20 december. Fortsätter från Brisbane upp mot Cairns, där vi tar ett flyg tillbaka till Sydney den 20 december för att fira jul och nyår. Innan dess ska vi bland mycket annat ta en tripp på Fraser Island, segla i Whitsundays och snorkla i barriärrevet.



- Jul och nyår på plats i Sydney, två veckors arbete förutsatt att min arbetsgivare vill ha mig efter att jag släppt bomben om att vi ger oss ut och reser en månad mitt i semestertider och lämnar landet i januari. Sedan kommer (antagligen) Therese på besök den 2 januari.

- 3e januari flyger vi in i öknen och Alice Springs. Spenderar en natt där för att sedan åka ut på en tredagars Outback tour där vi besöker Ayers Rock, Kings Canyon mm och sover under bar himmel i sovsäck. Återvänder till Alice Springs den 6, och åker sedan buss i två dagar genom outbacken till kontinentens sydkust och Adelaide. Där stannar vi två dagar och återvänder sedan till Sydney den 10e, där Therese förhoppningsvis får se så mycket som möjligt innan hon får hoppa på ett flyg tillbaka till Tokyo den 12e.




Jupp, med andra ord är de närmaste fem månaderna ganska ordentligt kartlagda. Wild and crazy. Men under tiden får vi dessutom Svenskbesök x 2, så en del roligare saker än arbete ska vi väl klämma in någon stans också.

Nu väntar spisen!

Cheers

2 kommentarer:

Therese sa...

Du lyckades snyggt inte nämna nånting om sovande i sovsäck över bar himmel när du frågade mig om jag var intresserad av den där turen!! ^^
Men det blir jättebra, och några (antagligen) är inte alls nödvändiga! Jag kommer! ^^

Jay sa...

Händelserik tid du ;)