2008-11-14

One more

Nu sitter jag ensam hemma i soffan efter en lång dag, med fönstren öppnade i hopp om ett litet svalkande korsdrag. Utanför har en mindre storm blåst förbi och blixten visar sig då och då i fjärran. Tanken var att jag skulle laga lunchlåda inför morgondagen, men energinivån har slagit i botten och chokladkakan jag råkade lägga i korgen på Coles lockar mer just nu. Får kanske bli lunch på Bamboodle istället.

En arbetsdag återstår. Bye bye Howards and hey hey sweet east coast. Ska bli fantastiskt skönt att ge sig ut på vägarna igen, och jag är säker på att det kommer bli en riktigt bra månad. I princip allt är bokat och klart. Tyskarna flyttar in på onsdag, och vi lämnar Sydney på torsdagsmorgonen. Jag kommer få skift på Howards igen när vi återvänder, och Sara har som ni vet redan hittat arbete under jul och nyår.

Som ni vet sket sig våra planer på en förlängd vistelse här nere. Vi har klurat och trixat en del, och har nästan en idé om vad som kommer ske i mars nästa år. Tänker vänta med att gå in på detaljer här, men lägenheten i Jkpg är åtminstone överlåten till herr Lindeborg, så det blir inget mer Kålgården. Verkligheten är ju den att studierna är avklarade och det vore skönt att få en riktig karriär i rullning. Gärna här i Oceanien. You can’t always get what you want, but if you try some… lalala, etc.

Var ute och åt tapas på The Flying Squirrel i onsdags. Voi voi, vilket ställe!

Uppdatering: Nu jävlar regnar det, aussie-style! Ett sådant slags oväder som skulle fått morsan att gömma sig i garderoben med ett täcke över huvudet. Fetblixtar!

Och jag är trött, det här får räcka för idag.

Vi hörs.

Cheers

Inga kommentarer: