2008-03-18

Påsk(inl)ägg

Oj, jag har blivit en Göteborgare och skojar med ord! Fy så hemskt..

Vi fortsätter vara dåliga på att uppdatera här, men det får väl snart bli ändring på det. Det har gått så länge sen och hänt så mycket att man mest sitter här och inte kommer på vad jag har gjort de senaste två veckorna. Ska försöka summera ändå.

I fredags bjöd vi hit en massa nyvunna vänner för att äta tacos och dricka lite smått och gott. Dock glömde vi bort att dokumentera kvällen med kameran, så ni får väl bara lita på att vi faktiskt har träffat folk att umgås med. What else?

Ja, skolan puffar på ganska bra. Dock är det lite ojämn arbetsbörda mellan kurserna, mitt Flash-projekt ska vara klart om en vecka, och ligger lite efter. Mastodontuppgiften i Advertisingkursen skall vara klar måndagen efter det, och den har väl inte heller gått framåt något nämnvärt, även om jag hämtat några böcker på biblioteket. I Writingkursen är det lite upp och ner. Från att behöva läsa 150 sidor ur James Joyce's Ulysses (sista delen ur boken, 150 sidor utan ett enda jävla kommatecken eller punkt!) och en fet bunt andra texter ena veckan, skulle vi till efterkommande vecka endast läsa två noveller och ytterligare en text på tre sidor. Men vi får ganska roliga home works att bita i. I måndags hade vi work-shop och vi tog alla med oss egna texter skrivna utifrån valfri välkänd saga. Ganska kul, och hade kanske varit roligare om någon känt till Pippi Långstrump. Nu hamnade jag ändå i en grupp med en annan svensk kille, men aussitfolket verkar knappt ha hört talas om Astrid Lindgren, inte ens läraren. "Oh yeah, is that the girl with red hair?" Så mycket för internationellt erkänd nationalskatt! Lindgren is no Hemmingway, so to speak.

Nu får det räcka med kursbeskrivningar för den här gången!

*************************************************************************************

Jo, mitt bankkort har slutat fungera. Nytt kort skall skickas från ICA-banken, men av oklar anledning skulle det kosta mig 500 spänn att få det skickat till min Aussieadress, så den får ta omvägen via Jönköping och inneboende Fredrik för att hitta hit. Istället har jag nu öppnat ett australiensiskt konto, överfört pengarna till Lönnebergatunavenasparbank och får plocka ut dem här och betala avgift för att sedan placera dem hos Commonwealth Bank.

Work rights har jag också fått, så nu är det fritt fram att arbeta extra om jag får för mig det. Eller pengarna tar slut.

Har två veckor utan undervisning i april, så Sara och jag kommer antagligen ta ett flyg upp till Gold Coast/Byron Bay och bo på hotell några nätter! Ska bli fint. Några kompisar ska bila upp redan i helgen, men jag har (tyvärr) disciplin nog att erkänna att jag aldrig kommer bli klar med min assignment i tid om jag hänger på. Andra får sola och bada, jag får svära över att Flash är ett skitprogram.

Har kommit fram till att poolen i vår grannpark Victoria Park är ett utmärkt alternativ om man inte orkar ta sig ut till stranden! 3,50 i inträde är överkomligt.

Såg Oscarvinnaren 'No Country for Old Men' förra veckan. Jag gillade den skarpt! Brödena Coen kan sin sak. Sara var inte lika förtjust. Nästa film blir 'There Will be Blood' om jag får bestämma.

Nytt album på Facebook, kolla länkarna till höger!

Just nu går det någon på gatan utanför och sjunger Akons 'Mr Lonely' för full hals. Det låter skit.

Har ju lovat lite bilder på vår lägenhet och omgivning, så här kommer åtminstone några från vårt område:















That's it for today! Helt ostrukturerat och fullt med typos, men ändå något. Nästa gång kommer lite bilder på vårt deluxe-rum.

Vi hörs

1 kommentar:

Helen sa...

det är kul att skojja me ord! eller? fint kök och fina omgivningar.....
mimar
pöss
Helen