2008-03-27

Kort uppdatering

Kom precis från mitt första frisörbesök. Kostnaden för färgning, klippning och föning landade på 130 dollar. Ungefär hälften av vad jag betalar på HBC i Borås. Trevligt.

Har kommit på att saker jag tyckte var obehagliga/äckliga inte längre känns så farliga;

Duvor. Är i Sverige äckliga varelser som gör allt i sin makt att flyga in i mig (har hänt två gånger de senaste åren!). Här känns duvor inte lika skräckinjagande. Speciellt inte när det finns flygande hundar i träden som gör allt i sin makt för att träffa oskyldiga fotgängare på väg hem från jobbet om kvällarna med sitt urin(!!!). Lyckligtvis har vi ännu inte träffats av dem, bara sett dem på nära håll (1,5m). Nu känns inte duvor så farliga längre.

Kackerlackor. Äckliga små kryp som springer fort, fort, fort över golv, trottoar, tågvagn. Även dessa djur kändes mer skräckinjagande i Sverige. Här oroar man sig mer för att inte träffa på råttan vid storlek av en kattunge på vägen till soprummet. Ja, den finns. Jag vägrar gå och slänga sopor efter mörkrets inbrott. Ni förstår nog varför.

Fulla människor när det börjar skymma. Här går jag förbi prostituerade och höga människor på väg till jobbet vid halv sju på morgonen, fulla människor känns inte så obehagliga längre...

Sarah- får du mina sms!??
Pappa- Du vet vad som väntar.

Kramar

Inga kommentarer: