2009-04-04

Jobb

Jag har hittills varit på intervjuer för två jobb. Ett var som F&B Attendant (typ servitris) på ett Rydges hotell här i Auckland, där jag skulle provjobba en vecka senare för ett deltidsjobb. Det andra jobbet var som Receptionist på the Quadrant, ett fiiint hotell i Auckland där tjänsten antingen var deltid eller heltid beroende på om jag skulle gå vidare till nästa intervju.

I onsdags var jag på intervju på the Quadrant. Hade en väldigt trevlig intervju med en HR dam vid namn Ruth. Jag var den sista hon skulle intervju den dagen, och hon var heeelt slut när vi började prata så jag förstod att hon hade intervjuat en hel del. Efter en tid in i intervjun ville hon hämta chefen, för hon ville att alla potentiella anställda skulle träffa honom. Han satt i möte. Intervjun var slut och hon sa att hon skulle höra av sig senast fredag om jag var aktuell för en andra intervju, men hon ville att jag skulle träffa chefen, så hon kanske hörde av sig innan.

I torsdags ringde Ruth och väckte oss vid halv nio. Hon ville att jag skulle komma in och träffa Mr Judd vid halv två. Självklart sa jag. In och hade möte med chefen, vilket slutade med att han säger "Well, I like your personality, as Ruth said I would. I just need to speak to Ruth again, but if everything goes as planned, I would like to offer you a Full Time position, starting Monday. I give you a call tomorrow." Aaah! Vad hände med andra intervjun!? Detta var jag inte beredd på!

Så igår, fredag, ringde Edward Judd och erbjöd mig en heltidstjänst med start på måndag! Enligt kontraktet jobbar jag mån-fre, minst 40h i veckan. Lönen är en bit ifrån minimumlön, men jag har ALDRIG tjänat så lågt. Tur att allt är relativt billigt här.

Idag tog vi oss en liten vandringstur på FEM timmar. Coast to Coast Walk, upp på minst tre vulkankratrar. Sen blev det pizza och öl för att fira att jag fått jobb!

Ikväll är vi också helt själva i lägenheten då Jeremy har sin svensexa idag. Kom ett helt kompani killar och drog iväg honom vid lunchtid. Han visste om att det var idag, men visste inte vad de ska göra med honom så han var nådigt nervös. Tur att man inte behöver oroa sig för sånt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till jobbet.Helt suveränt ju....Nu är det härlig vår här och igår gjordes den första grillningen...
Kram kram
Anna-Lena -Chris, Elin - Tim

mattias sa...

GRATTIS! Måste kännas kanon:)