2009-04-19

Pirater och annat

Söndag, vilodag. Hade kanske känts skönt om inte alla dagar i veckan sett ungefär likadana ut för egen del. Uppdaterar Seek och Trademe (co.nz) tvåtusen gånger om dagen för att snabbt kunna söka utlagda tjänster och springer runt nere i Newmarket för att se om några butiker/cafén möjligen satt ut lappar angående önskad arbetskraft.

Utöver det har veckan ägnats åt att vara förbannad på (utan inbördes rangordning):

- Arbetslöshet
- Sveriges regering
- Piratebay-domen
- TravellersXpress som fortfarande inte har ordnat vår skatteåterbäring från Oz. 13 veckors väntan! Snarare TravellersNoStress.

Skrev ett långt och högst ilsket inlägg om piratspektaklet, men det hör nog inte riktigt hemma i den här bloggen.

Sara har idag arbetat två hela veckor och trivs bra. Jag kan nu fastslå att arbetslöshet är lika värdelöst och påfrestande på andra sidan jorden. Jag har ju i och för sig enbart varit arbetslös här på andra sidan jorden, men jag antar att det känns ungefär likadant där hemma... Hittills har jag blivit kontaktad av två arbetsgivare för vidare intervjuer, bara för att få veta att tjänsterna krävt egen transport. Kollektivtrafiken här är helt under isen.

Men Auckland behandlar oss ändå väl, och våra roomies är fortsatt gästvänliga. Vi har ingen tv i lägenheten vilket gör att vi hinner läsa en hel del. Det blir nog en fortsättning på förra årets stora bokskörd.

Har lagt upp ett första album på Fejsboken. Ta en titt!

Vi hörs

4 kommentarer:

Jay sa...

Arbetslöshet är inte roligt i någon del av världen. I promise. Jag hoppas dock att du får jobb snart. Vad finns det för jobb där nere annars?

Piratebay-domen är helt åt helvete. Den och Ipred-lagen gör att hela skiten går åt helvete.

mattias sa...

Det är bara att fortsätta leta på! Vart hittar man inlägget om piratebay? Tjo!

Danne sa...

Jocke: Du har så rätt. Hoppas det händer något snart, annars får jag i värsta fall ge mig av från Auckland för att plocka frukt ute på landet.. Jag håller med. Nu väntar några otäcka år.

Mattias: oh yeah, annars lär jag inte få något :D Tja, det ligger inte uppe någonstans, kanske kommer!

BloodDawn sa...

Men du har väl läst att rättegången kan komma att göras om då domaren var jävig. Inte så smart att ha en domare som är medlem och sitter i styrelser för diverse upphovsrättgrupper...