2009-06-02

Kort uppdatering

Nu var det nog min tur att skriva ett inlagg.

Vi har blivit stolta foraldrar till Parlan, en Mitsubishi Lancer fran 1992. Den bilen far jag tyvarr inte se sa mycket utav sedan i forrgar, da Daniel akte 3,5 timmar norrut for att plocka frukt. Ja, sahar langt ifran varandra har vi inte varit sedan jag akte till Bali for tre ar sedan i tva veckor.
Sedan vi kopte bilen har Daniel inte fatt nagot jobberbjudande forutom fruktplockning, sa det blev inte annat an att satta sig i bilen och kora.

Sedan Skatteaterbaringen fran Australien kom har aven en liten Ipod Nano inhandlats, vi maste ju ha nagot att lyssna pa i Parlan! Aven denna tog Daniel med sig till Kerikeri i forrgar. Sa ingen musik kan jag lyssna pa i den tomma lagenheten...

Datorn tog Daniel ocksa med sig, sa eftersom vi inte har nagon TV i var lagenhet tillbringas kvallarna framfor en bok eller i koket. Ja, nya kakrecept har framtagits pa basta mojliga satt: baka sa mycket som mojligt -tillslut blir nagot riktigt gott. Kakor vantar nar du kommer hem Daniel!

Sjalv jobbar jag fortfarande pa the Quadrant. Jag trivs langt ifran sa bra som i Sydney. Skillnader fran Sydney: har far man mat (mat=flingor och mjolk, vitt brod, ost, tonfisk och pulverkaffe), jag far betalt ungefar lika mycket som jag fick nar jag var 15ar (och det ar BRA betalt for Nya Zeeland!), kollegorna gor allt for att komma ifran jobbet (spela spel pa arbetstid, komma sent till jobbet, ta langa raster etc) och ingen har i receptionen vill egentligen vara har (alla ar helt nya i hotellbranshen och har aldrig velat jobba inom branshen) och detta leder till att ingen gor ett riktigt bra jobb vilket paverkar gastens upplevelse. Inte roligt alls!

Men vi trivs i Nya Zeeland. Det ar kallt, morkare for varje dag och det finns ingen isolering i husen. MEN det finns en hel del riktigt trevliga manniskor har, ALLT ar billigare an i Sverige, och naturen ar FANTASTISKT vacker. Vi kommer definitivt komma harifran med ett harligt ar bakom oss.

Inga kommentarer: