2009-08-11

Augusti? Redan?

Ja, de säger det.

Jag ligger nu i vårt sovrum och dricker chai-te med Panadol (Kiwi-Panodil) med förhoppningen att det ska sätta stopp för den feber/malaria/sjukdom/halsböld/svininfluensa jag känner kommer smygande. Hoppas det hjälper.

De senaste två dagarna har jag jobbat i en ny bar, Blue Bar, som ligger på andra sidan säkerhetskontrollen. Det är ett helt annorlunda ställe gentemot Spinnaker Bar där jag vanligen jobbar. På andra sidan erbjuds ingen mat, bara dricka och nötter. Just den biten gör det rätt mycket enklare. Å andra sidan är det stressigt som fan. Man är som mest två personer i baren, och ska då även plocka undan/diska/torka bord samtidigt som man serverar. Ett jävla sjå helt enkelt.

Men dagarna går väldigt fort där, man har hela tiden att göra, och resenärerna (Amerikanerna framför allt) lämnar definitivt mer dricks. På två dagar har jag skramlat ihop till drygt 30 dollar, vilket är välkommet.

I morse hade jag dessutom nu officiell coffee-training. Dock har jag redan blivit tvungen att göra en hel del kaffe, med varierande resultat. Men instruktören var imponerad, jag kan minsann hälla upp en fin Cappuccino! Dock har jag aldrig smakat något kaffe jag gjort, så om det smakar bäver eller inte kan jag inte uttala mig om.

***************

Sara har fått för sig att hon måste ”komma i form”, och har därför nu börjat gå till ett gym några hundra meter ner på gatan. Hela paketet dessutom. ”Peetee” och allt. Egentligen borde väl jag också börja med liknande, men att gå på gym måste vara det mest otillfredsställande jävla påhittet i världshistorien. Jag borde ge mig ut och jogga i stället. Vilket antagligen kommer på andra plats. Jeez, man är långt ifrån storhetsdagarnas form (?) i Lojal-tröjan. Nu blir jag andfådd av att åka rulltrappan upp till baren på jobbet.

***************

Vi äger ju som bekant en gammal Mitsubishi Lancer. Den är grå och fin, men hade ju enligt den tidigare tyska ägarinnan ingen fungerande luftkonditionering. Vi tänkte att det inte gjorde så mycket, vi fick ju ett riktigt bra pris trots allt.

Men nu när det varit kallt om kvällarna efter jobbet, och bilen stått ute en hel dag och fått hela insidan av rutan fuktig har det varit mindre roligt. Jag har varit tvungen att veva ner rutorna och köra i korsdrag för att få bort kondensen. Vinterkorsdrag. Men så för några veckor sedan, när jag för första gången ens lade märke till knapparna för blåset, fick jag för mig att snurra lite på ett reglage. Och luftkonditioneringen fungerade. Perfekt. Värme och allt. Blås mot rutan och cirkulation mot passagerarna. Allt fungerade!

Alltså har jag genomlevt den kallaste tiden av året i en bil med korsdrag, helt i onödan. Men, vi slipper ju trots allt svettas till döds under vår kommande bilsemester nästa sommar.

***************

Läser just nu Dennis Lehanes The Given Day. Den verkar välskriven och bra. Hoppas det fortsätter så, för den är förbenat tjock. Mordvapenstjock.

***************

Chai-refill nu, tack.

Vi hörs





Från vår dagstripp för några veckor sedan.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vill inte verka tjatig med mina kommentarer men det är alltid roligt att läsa era inlägg. Hoppas nu inte att svininfluensan härjar hos er. Det är inte att leka med.....Hur gick det i omröstning om barnaga. Chris har i sommar bytt både enduorcykel och bil nu till en peugot 307....Hoppas han är nöjd ett tag iallafall.
Kram Anna-Lena

mattias sa...

Hahahahaha! ja iom att de är en bil, modell äldre, så KANSKE fläkten inte startar av sig själv...? Bra jobbat!
Ja kan bara hålla med om de där med gym. SÅ omotiverande. Lirar du ingen fotboll då? Du var ju med i ett lag?
Vi är på väg upp i fyran nu. Bra skit de:)
Ha de bäst!

Danne sa...

Va, man kan väl inte byta Volvo mot Peugot? :D

Nja, jag fick vara med en match för att de saknade folk. Sedan dess har det inte blivit mer. Senare var jag med och lirade inomhus en gång i veckan, men det kan jag inte längre pga jobbet... Så är min träning ungefär som den brukar igen.

På väg upp i fyran? Snackar vi Lojal nu, eller Kalmarlag? Sweet as!

mattias sa...

Japp och ny seger nu ikväll. Hell no! de e med ett Kalmarlag. Trekantens IF:)

Danne sa...

Pluspoäng för lagnamnet! :D

Anonym sa...

haaa du tror hon tränar för att komma iform, det är ju givet att hon träffat någon biff anabola tränare som hon träffar i smyg, mohahahha!