2010-01-19

Hot as bro

Den senaste tiden har det varit varmt nått så in i norden, igår var det dock mulet så Sara och jag passade på att se Avatar i Imax 3D. Weeeow. Det var en häftig upplevelse. Om ni inte vet vad Imax är så kan det kort beskrivas som en stor jävla bio. Huge screen.

I dag var solen framme igen så vi spenderade förmiddagen på stranden i Mission Bay, åt lunch på Burger Fuel och besökte ett postkontor på vägen hem där vi köpte en stor kartong att skicka hem våra pinaler i.

Nu är vi båda en aning rävfärgade. Sara vinner dock tävlingen överlägset. Hon är röd och har en vit bikini för tillfället.

Min härliga chef har tydligen bestämt sig för att stänga ihop verksamheten tidigare än vanligt eftersom han anser att pengarna inte rullat in i en takt de borde. Han har dock inte tagit sig tid att ge oss något definitivt besked om det när vi arbetat. I dag hade han dock bestämt sig för att meddela sina anställa. Via sms.

Så i värsta (?) fall har min semester redan börjat, och jag missar två veckors inkomst. De där OB-tilläggen har jag fortfarande inte sett till heller. Oddsen att hitta ett jobb för drygt en och en halv veckas arbete omgående är förstås inte överdrivet goda. Och jag skulle känna mig rätt rutten om jag försökte ljuga till mig ett jobb med löften om att stanna längre, när vi åker den förste februari… Så, ja. Det är ett ganska taskigt läge.

Nu ska vi se om jag lyckas få någon sömn i den bastu som är vårt sovrum.

God natt.

Inga kommentarer: