2010-01-05

Nollnoll No More

Nu är vi ju faktiskt på tiotalet. Vädret är kalas, och vi behöver bara genomlida ett par veckor till av arbete, sedan väntar 75 dagar on the road (om jag räknat rätt)! Som vi har tjatat och längtat efter det.

Nyåret gick väldigt (väldigt) lugnt till. Både Sara och jag jobbade hela dagen, och Sara dessutom i ottan igen på nyårsdagen, så hon var förstås väldigt trött och gick och lade sig innan tio efter en god nyårsmiddag. Jag tänkte däremot hålla mig vaken till tolvslaget och lade mig i soffan för att kolla på ett maraton av Flight of The Conchords. Jag somnade. Sara hade dock ställt sitt alarm för att göra mig sällskap vid tolvslaget. Hon väckte mig, sedan smällde vi av två konfettismällare, gick och lade oss och somnade inom tio sekunder. Bubblet drack vi upp två dagar senare.

I går käkade vi frukost i Newmarket och gick på förmiddagsbio och såg The Fantastic Mr Fox, mycket underhållande om man gillar Wes Andersons humor. Sedan gick vi runt på jakt efter ryggsäckar. Vi går ju all-in för att vara naturnära under den här resan, och har planerat en del (åtminstone en) vandringar under trippens gång. Tongariro Crossing ska vi ut på.

Jag säger det igen: 75 dagar på resande fot. Det ska bli så jäkla härligt!

På måndag ska vi åka till Coromandel, där man kan njuta av vyer som de HÄR.

Bra mjukstart.



Vi hörs!

2 kommentarer:

Jay sa...

Jag hoppas ni får roligt som tusan. Hur är det annars? Inte kunnat följa allt när jag varit i Ecuador. Ha det gött

Danne sa...

Danke! Det är fint, sommaren värmer rätt bra.

Hur länge ska du vara på andra sidan pölen?