2008-01-19

Dag två

Idag har det fortsatt i samma spår som igår, det ösregnar så min frisyr förstörs och hårvaxet rinner ner i ögonen. Men man ska inte klaga! Idag har Sara och jag strosat runt än mer i shoppingkvarteren och tagit oss ända ner till hamnen där Harbour Bridge går över vattnet. En ganska mäktig konstruktion.

Idag var för ovanlighetens skull min shoppingpåse tyngst. Hann inkassera ett par shorts, flipflops och strumpor. Billabong och övriga surfarmärken är oerhört mycket billigare här än hemma.

Vi har dessutom kollat in ytterligare en lägenhet. I denna var rummet mindre än den förra, men hyran lägre och nästan lika nära till skolan. Dessutom skulle vi få betala hyran där samma vecka vi kommer tillbaka från Melbourne, vilket sparar ytterligare några kronor för oss.

Här i Sydney finns det sjukt många gallerior och köpcenter. I alla dessa verkar det finnas något som kallas Food Plazas där hur många olika restauranger som helst verkar trängas med varandra sida vid sida och där ingen mat inte går att finna. Idag har vi käkat frukost på 7 Eleven och sushi till lunch. Nu tror jag det blir någon sorts kebab till kvällsmat.

Vi hörs!

1 kommentar:

Anonym sa...

tja tja nu ska vi se om jag lyckas få iväg även em kommentar till Sydney.... Det låter helt fantastiskt på er resa. Chris har bestämt sig för en V70-06 så upphetsande är det är för att inte tala om att det är dags för stjärnorna på slottet nu. Natti Natti !! Anna / Chris