2008-01-20

Vilken dag!

Hej alla glada. Idag kom solen antligen tillbaka till Sydney efter nagra dagar i exil. Jak skulle tro att denna sondag kan komma att ga till en av vara markligaste tillsammans. Det borjade valdigt bra; vi vaknade redan vid 6 och kunde inte somna om, men man sag bla himmel fran vart fonster sa allt kandes bra, och istallet tittade vi pa lite film pa datorn. Inte minst visste vi vad som vantade; vi skulle ga och fixa det praktiska med rummet vi nu lyckats fa till ett valdigt bra pris. En javla go dag helt enkelt!

Nar det var dags for morgondusch hade jag en akta nara doden-upplevelse. For forsta gangen sen vi kom hit lyckades jag fa kliva in i det enda dushcbas av sex dar vattnet fungerar som det ska. "Gud vad skont" tankte jag och njot som bara den. Allt flot pa som det brukar tills det att jag hade tvalat in mig ordentligt och skulle gripa efter vattenkranarna igen. Av nagon anledning tittade jag upp pa vaggen nagon deciimeter ovanfor munstycket dar det gar en liten kant innan ett par sma fonster tar vid innan taket. Pa denna kant stod en riktigt fet kackerlacka och smygtittade och viftade med sina ackliga sprot. Nu vet alla som kanner mig att jag fullkomligt avskyr och ar livradd for insekter i allmanhet, och dess monsterfuhrer kackerlackan i synnerhet. Rysningar! Jag ar arligt talat stolt over mig sjalv da jag lyckades beharska mig sjalv och inte springa naken med schampo i haret genom vart hostel och skrika som en kvinna. Men jag kan lova att jag bytta dusch ganska omgaende.

FastForward -----> efter en perfekt frulle, promenad i ett stralande Sydney dar vi ocksa hann med en hel del fotografering, ett mote med var blivande landlord, och inkop av halstabletter hamnade vi pa Broadway Shopping Center. Har intraffar dagens storsta lashback. jag slarvar bort var nya, fina kamera. Av nagon anledning bar jag den i handen istallet for att ha den i vaskan. Helt plotsligt inser jag att jag inte bar pa kameran langre. Skit, minst sagt. Efter det springer jag runt som en tok i hela varuhuset och skriver upp mitt nummer pa en massa listor och hoppas att nagon vanlig sjal ska lamna in kameran. Det gjorde ingen. Den var forsvunnen och fanns inte pa de platser jag vet att jag kan ha placerat den och lamnat den kvar.. Imorgon ska jag kopa en ny for mina harliga studielan.

Vi hade kunnat bjuda pa fantastiska bilder har idag, men nu ville det sig tyvarr inte sa.. Men med ny kamera lar det fotas en del i morgon och framover da vi lamnar Sydney for en vecka eller sa och bilar ner mot Melbourne. Det ska bli kul! Sara tror att det ar vart sunkiga hostels fel att allt verkar ga at skogen for oss. Hon blev annu sakrare pa sin sak nar vi efter att ha kommit hem fran kopcentret upptacker att Saras mobil helt enkelt lagt av. Nej, vi maste nog helt enkelt komma ifran Maze och dess potrokande personal och gaster. The place is cursed!

Nu loggas jag snart ut har... Ha det bra allihopa, snart kommer det bilder, lovar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallojsan. Så ni har det bra?. Inga äckliga spindlar eller ormar än?!! Så glömmer ni inte att köpa MED MIG något hem:P

Hade bäst så hörs vi
//Lille Bror