2008-01-19

Min tur

Ja, då blev det dax för mig att också skriva ett par ord. Det tog ett tag för honom att våga låna mig datorn, men nu har jag Daniels Mac i mina händer.

Som Daniel redan har skrivit har resan ner gått bra. Jag har fått mitt visum inmatat i passet så nu finns inget som stoppar mig från att söka jobb, förutom min egen feghet...

Nej, jag var inte överförtjust i lägenheten vi såg på igår. Den ena personen vi ska dela med bor i en avskärmad del av vardagsrummet/köket. Så om man vill tillbringa någon som helst tid där kommer det kännas som att man tränger sig på... Daniel har fixat så vi ska kolla på ett annat rum ikväll. Hoppas det känns bättre, för det skulle vara så skönt att ha boende ordnat innan vi far mot Melbourne på måndag.

Idag har vi försökt lokalisera oss ännu mer. Varit nere vid Daring Harbour Bridge och sett när blöta turister försöker bestiga den, intressant fenomen som vi antagligen också måste ge oss på om jag känner min andra hälft. Vi har också upptäckt att äta på food courts är en trevlig uppfinning. Dessa ligger undangömda i varuhus (vilka finns ÖVERALLT, man går in i en liten gränd som senare visar sig öppna sig till ett varuhus i fem våningar...) ofta på bottenplan, man äter i mitten av ett hav av olika restauranger. Igår åt vi mexikanskt och idag sushi.

Ännu känner man inte att man är i Sydney. Vädret och alla ej australienare gör att man lika gärna kunde varit på Råslätt i Jönköping. Jag hoppas att solen kommer snart, både för humörets skull och för att slippa Daniels tjat om att bli brun.

Hoppas allt är bra hemma, men trots att det regnar här vet jag att vi har bättre väder!
För alla er som vill hör av er till oss är här våra australienska nummer. Självklart kan ni fortfarande skicka sms till de gamla numrena, men ringa gör ni till:
Sara +61422 263979
Daniel +61413 292568

Sara

2 kommentarer:

Helen sa...

KUL att kunna läsa vad ni gör! verkligen! Jo, jag hittade hit till blogspot, nice! Sicken gnällspik han är!!! Daniel??? jag läste han inlägg om resan ner, jösses, när ni är ute på er stora GREJ liksom får man väl inte ta vid sig av gnälliga småbarn och trånga flygstolar? fram med det GOA humöret! lite entusiasm och GLÄDJE vill vi läsa om i nästa inlägg! Ni har väl KUL ???? det är ju ett äventyr ju! LYCKA TILL med lägenhet, den "perfekta" kommer att dyka upp, ha tålamod! KRAAAAAAAAAAAAM mim-Helen

Anonym sa...

härligt att läsa om era strapatser =) ja, ni har nog bättre väder men idag hade vi ju något så "exotiskt" som en storm hihi* hoppas att ni hittar ett rum snart (det där med inneboende lät inte så häftigt) själv så står jag på city i jönköping nu och tjänar ihop mitt levebröd.
ser fram emot att läsa mer snart.. kramar karin