2008-10-01

En dag i Sydney

Igår fick jag en väldigt tråkig nyhet på jobbet. David, chefen som anställde mig och som har hjälpt mig under hela tiden jag varit i Sydney och på Diamant ska sluta på hotellet och börja jobba för ett resebolag i stället. Kanske inte låter så hemskt, men detta är en av de bästa cheferna jag någonsin haft, och han har hjälpt mig med väldigt mycket. Och saken är den att han ska sluta om två veckor. Här finns ju ingen direkt säkerhet på jobben, inte direkt 3 månaders uppsägningstid. Så han hade gett ägaren av hotellkedjan 4 veckors uppsägningstid, och nu två veckor innan han slutar fick han berätta för oss anställda. Lite annorlunda regler än hemma.

Idag är jag ledig. De kanske ringer från hotellet om jag behövs ikväll. Har en STOR gruppbokning som tar upp 80% av alla rum, en stor musikfestival som satt alla band på hotellet. Eller nej, inte alla band. Svenska musikundret Familjen spelar på festivalen och är det enda bandet som inte bor på hotellet. Typiskt. Äntligen är det någon 'kändis' som man vet vem det är som ska spela, så bor de inte på hotellet.

För ja, vi har en del kändisar som bor på hotellet. I helgen bodde ett 20-tal fotbollskillar på hotellet. Och vi har fått en stammis på hotellet som kommer och bor några gånger i månaden, han är känd skådespelare. Har spelat mer än i 70 filmer, varav Clockwork Orange och Rambo. Han är en trevlig gammal man.

Nej, idag blir det städning, stranden, staden, matinhandling och pizza på dominos ikväll. Bäst jag går upp och startar dagen.

Inga kommentarer: