2009-12-29

HET JUL

Den kom och gick ganska fort igen, julen. Vädret var perfekt, med kiwi-mått mätt; det var knappt ett moln på himlen under julaftonen och juldagen.

Själv jobbade jag drygt 38 timmar den 22-24, så jag var mäkta trött. Juldagen spenderade vi hemma med irländarna och Caitrionas syster som precis flugit över pölen från Irland för att komma hit. Det lagades en jäkla massa mat, öppnades en del paket och åts ännu mer godis och annat onyttigt. Precis som hemma alltså, fast på engelska och i 25-gradig värme.


Boxing Day var jag tillbaka på jobbet igen, har nu en ledig dag och jobbar igen över nyår. Efter det väntar endast FYRA arbetsveckor innan långresan. Någon av dessa ska vi göra en kortare tripp till Coromandel, en halvö några timmar öster om Auckland. Vi längtar så mycket så ni kan inte trot, som en säger där hemma.

***

Eftersom både Sara och jag var lediga i dag gav vi oss ut i rean och lyckades tro det eller ej spendera en stor del av julklappspengarna hemifrån, men billigt var det ändå! Jag inhandlade en ny munkjacka, t-shirt, ett par jeans, en scarf (det är inte kallt, men det var halva priset!), strumpor och en ytterligare en bok.

***

Kul att Junior-Vm i hockey är igång igen, men tyvärr kommer jag antagligen missa de flesta matcherna tack vare fruktförsäljningen.

***

Vi fortsätter intala oss själva att vi innerst inne är riktiga campare, och har nu blivit medlemmar i den stora campingkedjan Top10. 40 dollar kostade det, och då får vi rabatterat boende på alla deras campingplatser. Borde kanske ta ut tältet ur bilen en gång innan vi åker för att se att det faktiskt är helt och stort nog för oss båda… Det har legat i bagagen sedan vi köpte Mitsubishin.

***

Bokade i dag flyget från London till Göteborg…………… Paus…..
Med Ryanair. The Airline from hell. Men, de var trots allt billigast, och det smidigaste alternativet eftersom AirAsia landar på Stansted. Nu behöver vi bara spendera 7-8 timmar där istället för att åka buss till Heathrow.

***

Snart är det 2010. Så passa på att ha ett par bra dagar till av 2009, det kommer inte igen.

Jag ska sälja frukt årets två sista dagar. På andra sidan jorden, det kommer garanterat inte heller hända igen.

Gott Nytt År!

Inga kommentarer: