2008-02-03

Fuktigt!

Hej där!

Sydney är verkligen ett bra ställe att vara på. Det gör nästan ingenting att det regnat hela dagen, och enligt prognoser ska fortsätta regna hela veckan. Sydney är Sydney, inte Jönköping. Jag går hellre ut och blir helt kladdig av den 84-procentiga luftfuktigheten här än fryser pitten av mig när jag traskar över Munksjöbron i snålblåst och minusgrader..

Idag har vi varit på Paddys market och handlat grönsaker. Det var kul, men svettigt!

Igår var vi inställda på att det skulle regna hela dagen, men efter lunch dök solen upp och det blev ett fantastiskt väder, så vi tog en promenad upp över Ultimo, Pyrmont och vidare mot Darling Harbour. Det var härligt att vandra runt nere vid vattnet tillsammans med alla andra turister. Vi kollade runt i gallerian, kollade in iMax-biografen och sörplade i oss en varsin smoothie i solskenet.



Sedan traskade vi vidare mot city där Sara köpte sig en liten söt telefon, då oturen fortsätter att slå oss i skallen då och då. Det senaste är att hennes telefon lagt av. Själv passade jag på att inhandla två t-shirts, man kan aldrig ha för många t-shirts!

Här i lägenheten är det toppen! Delar den med Rafig från Bangladesh och Agus (tror jag) från Korea (tror jag).. Agus ser vi inte så mycket av, men Rafig bor mer eller mindre i vardagsrummet så honom umgås vi mycket med. Han är hur trevlig som helst, och igår bjöd han oss på bangladesisk kycklinggryta och ris, så idag bjöd vi tillbaka med potatismos och köttbullar. Han verkade gilla det, trots bristen på kryddor. Just nu sitter han här bredvidi soffan och skrattar hysteriskt åt Bruce Almighty på tv.

En vecka kvar tills introduktione på UTS drar igång. Det ska bli jäkligt kul. Nu börjar man vänja sig vid det engelska språket, även om jag fortfarande inte lärt mig att svara no worries på det mesta, vilket är brukligt här i Australien. Men det kommer nog.

Har fortfarande inte skrivit någon sammanfattning från vår Road Trip och vistelse i Melbourne, men i morgon eller på tisdag lär det vara gjort. Hur som helst har vi lagt upp en hel del bilder på Facebook, så för er som inte är medlemmar där är det bara att klicka på länkarna här under för att kolla in våra album!

Cheers mates


Första blöta dagarna i Sydney
Road Trip Sydney-Melbourne dag 2
Road Trip Sydney-Melbourne dag 3
Road Trip Sydney-Melbourne dag 4
Urval från Melbourne
Great Ocean Road, första dagen del 1
Great Ocean Road, första dagen del 2
Great Ocean Road, andra dagen - upp i bergen

Inga kommentarer: