2010-02-20

Västkusten






Hej igen.

Här fortsätter vi att fara igenom NZ i vår Mitsubishi. Har sett och gjort än mer sedan sist. Här är några höjdpunkter:

* Vin och choklad i Marlborough

* Vandring och vattentaxi i fantastiska nationalparken Abel Tasman

* Skådat enorma stämningsfulla Oparara Arches (bågar möjlig översättning antar jag) mitt i regnskogen bland miljontals sandflies och argsinta fåglar

* Kört längs med sydöns West Coast Highway som rankas bland världens 10 vackraste vägsträckor, sett Punakiki Pancake Rocks och blowholes…

I natt sover vi i Hokitika, och åker i morgon vidare mot Franz Josef och Fox Glacier, där vi ska klättra på någon av glaciärerna nästa vecka.

Längre inlägg kommer snart!

Behöver väl inte påpeka att vi har det rätt gött.

Vi hörs!



3 kommentarer:

Anonym sa...

Ser helt underbart ut....Här är det helvetiskt mycket snö och oväder.....
Så himla trött på det nu att tom jag börjat gnälla även att jag tycker det ska vara snö på vintern..
Jag nördar naturligtvis resor, min egen lilla verklighetsflykt...
Kram Kram Anna-Lena & co

Danne sa...

Usch ja, rasande tak och annat hemskt. Nu får man väl bara hoppas att allt smällt bort tills vi kommer hem!

Ellinor sa...

Härliga bilder! Sara med vinflaskan får mig att minnas tillbaka på en annan tjej med vinflaska på hotellet i Sydney ;) Hoppas att ni har det bra!

Kram Ellinor